Залізнична інфраструктура

Складно переоцінити значення залізничної галузі в економіці України. Жоден інший транспорт в Україні не здатний формувати такі обсяги вантажопотоків споживаної і виробленої в Україні продукції. У зв’язку з цим слід зазначити наявність суттєвої залежності підприємств базових галузей економіки України від основного залізничного підприємства країни -Укрзалізниці. Компанії агропромислового сектора, гірничорудного і металургійного комплексів, машинобудування та енергетики планують свій розвиток з урахуванням оцінки стану залізничної інфраструктури загального користування, інвестиційної і тарифної політики держави у цій сфері.

Ось чому розпочата в 2012 році реформа залізничної галузі викликала таку пильну увагу не лише експертів, політиків, а й великих компаній реального сектору економіки.

За останні десятиліття галузь накопичила величезну кількість проблем. Високий рівень зносу основних фондів, відсутність конкуренції у сфері перевезення вантажів, наявність факторів природного монополізму в доступі до інфраструктури загального користування, жорстке державне тарифне регулювання, важке соціальне навантаження, відсутність державної інвестиційної політики, в тому числі за рахунок приватних джерел. Ці та інші проблеми повинні бути вирішені за допомогою впровадження реформи, основа якої закладається в проекті Закону України «Про залізничний транспорт».

Юристи AGRECA приймали активну участь в підготовці збалансованої версії проекту закону, що враховує як інтереси суспільства, так і інтереси приватного капіталу. В рамках діяльності Європейської бізнес асоціації, Американської торговельної палати в Україні, робочих груп при Міністерстві інфраструктури, Транспортному комітеті Верховної Ради України, ми представляємо інтереси бізнесу — промислових підприємств, стивідорних і транспортних компаній.

Пропозиції, які нами формуються для професійної дискусії завжди ґрунтуються на реальній картині. В процесі своєї роботи ми постійно моніторимо чинне державне регулювання, в тому числі правил тарифоутворення (обґрунтованості встановлених тарифів, умов застосування і скасування знижок), проблемні питання функціонування залізничної інфраструктури (наприклад, процедур взаємодії під’їзних шляхів промислових, транспортних підприємств із загальною інфраструктурою Укрзалізниці, умови і правила реалізації будівельних проектів (механізми приватного інвестування в загальну інфраструктуру).
Ми аналізуємо технічні, фінансово-економічні, юридичні та інші проблеми взаємовідносин Укрзалізниці з приватними підприємствами для того, щоб виробити взаємоприйнятні варіанти правил поведінки в галузі. Ми також відстежуємо відповідність всіх новацій законопроекту відповідних Директив ЄС.

Юристи AGRECA мають досвід супроводу інвестиційних проектів, що передбачають масштабне будівництво об’єктів припортової залізничної інфраструктури. Ми займалися проектним бізнес-моделюванням в декількох великих морських портах, де планове зростання пропускної спроможності морських терміналів вимагало інвестицій, як в акваторію, так і в припортову залізницю. На основі результатів переговорів з Укрзалізницею і аналізу чинного законодавства, нами було підготовлено ряд ініціатив і пропозицій до проекту Закону України «Про залізничний транспорт», в якому ми запропонували реалізувати компенсаційний механізм приватних інвестицій в загальну залізничну інфраструктуру, аналогічний механізму, вже передбаченому чинним Законом України «Про морські порти України».

В рамках надання юридичних послуг в сфері залізничної інфраструктури ми готові супроводжувати приватні проекти, а також проекти, засновані на процедурах державно-приватного партнерства, які передбачають інвестиції, в тому числі і в загальну залізничну інфраструктуру.

Ми також готові на професійному рівні надавати юридичні послуги з супроводу поточної господарської діяльності транспортних і експедиторських компаній. Крім загального консультування у сфері застосування транспортного законодавства, ми розробляємо складні господарські договори, представляємо інтереси в судах в рамках розглядів з контрагентами або державними органами виконавчої влади. У нас є багатий досвід публічного захисту інтересів транспортних компаній в рамках розробки галузевого законодавства.

* * * * *

Посилання за темою