Уряд визначився щодо подальшої долі всіх державних підприємств

4 липня 2017 року на засіданні Уряду Міністерство економічного ровзитку  презентувало Дорожню карту реформи держпідприємств «Triage». Після тривалого обговорення Уряд схвалив запропоновану концепцію, якою визначається, які державні підприємства повинні залишитись у державній власності, які мають бути передані в концесію, виставлені на приватизацію або ліквідовані.

Наразі у державній власності перебувають 3 444 об’єктів державної власності, з яких 15 будуть віднесені до стратегічних підприємств. Зокрема, це Укрзалізниця, Укрпошта, Нафтогаз, КБ Південне, Антонов, Хартрон, Південмаш, Завод 410, Адміністрація морських портів, Енергоатом, Укргідроенерго, Укренерго, Східний ГЗК та Укртрансаміак. Наведені підприємства мають на балансі стратегічні активи та не можуть бути приватизовані без реструктуризації. Частка «стратегів» за вартістю активів складає 69 % із всіх об’єктів, що належать державі. До категорії об’єктів загальнодержавного значення будуть віднесені важливі соціальні, оборонні підприємства, заклади охорони здоров’я, навколишнього середовища, об’єкти для виконання Держави своїх основних функцій. В концепції зазначено, що загалом таких об’єктів буде 363, що складає 8,6% від всієї маси державного майна.

На приватизацію заплановано 893 об’єкти, які не відповідають критеріям стратегічних, загальнодержавних підприємств, чи запланованих до передачі в концесію. Питома частка об’єктів на приватизацію складає 11,1% від всіх державних активів.

Для передачі в концесію планується 359 об’єктів, що складає 0,9% від всієї маси державного майна. В першу чергу це аеропорти, лісгоспи, автодороги. Слід зазначити, що Міністр інфраструктури на цьому ж засіданні уряду виступив з ініціативою щодо перенесення «морських портів» з об’єктів, що плануються до приватизації до категорії об’єктів, які необхідно передати в концесію. Зазначена пропозиція Міністра була підтримана Прем’єр-Міністром України, який доручив доопрацювати це питання. Слід зауважити, що застосовуючи термін «морські порти» у даному випадку міністр мав на увазі стивідорні компанії державної форми властності, у назві яких досі застосовуються словосполучення «морський торговельний порт».

Також нагадаємо, що постановою Кабінету Міністрів України № 2293 від 11 грудня 1999 року, морські порти у формі державних підприємств вже включені в перелік об’єктів, що можуть бути передані у концесію. Одночасно постановою Кабінету Міністрів України «Про проведення прозорої та конкурентної приватизації у 2015-2017 роках», ці підприємства включено  у «перелік об’єктів, що підлягають приватизації, за умови їх виключення із переліку об’єктів, заборонених до приватизації».


04/07/2017