В Одесі відбувся круглий стіл «Професійні діалоги: портова концесія»

17 травня за круглим столом «Професійні діалоги: портова концесія», організованим юридичною фірмою AGRECA в Одесі, зібралися представники стивідорних компаній та держави для обговорення перспектив та перешкод розвитку державно-приватного партнерства у портовій галузі.

Окрім бізнес-сектору в заході взяли участь представники Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства інфраструктури України, Адміністрації морських портів України, ПАТ “Укрзалізниця”, Проектного офісу з розвитку державно-приватного партнерства “SPILNO” та Центру транспортних стратегій.

У зв’язку з відсутністю оновленої Стратегії розвитку морських портів України, у портовій галузі розгорілася жвава дискусія стосовно визначення пріоритетних інструментів залучення приватних інвестицій, а саме вибору найкращого механізму – приватизації чи концесії. Учасники обговорили переваги та недоліки кожного із зазначених механізмів та прийшли до висновку про застосування індивідуального підходу до кожного порту та державної стивідорної компанії через їх унікальність.

В рамках заходу також було розглянуто можливість подальшої трансформації Адміністрації морських портів України за принципами прогресивної моделі адміністрування портів– Landlord Port, що передбачає децентралізацію повноважень органів влади, автономізацію філій та залучення до управління портами місцевої громади.

Одним з найважливіших, проте поки що не вирішених на законодавчому рівні, залишається питання розвитку суміжної інфраструктури в процесі реалізації концесійних проектів. Так, спікери надали інформацію стосовно останніх новацій в новому законі про концесію та практичних кроків реалізації концесійного проекту в морському порту Ольвія, а керівники стивідорних компаній, в свою чергу, поділилися поточними проблемами розвитку об’єктів портової, залізничної інфраструктури, енергетики і автодоріг, а також загальнонаціональних проблем логістики.

Юридична фірма AGRECA розглядає можливість проведення такого круглого столу як нової щорічної традиції, де держава та учасники ринку могли б на професійному рівні обговорювати не лише концесію, приватизацію, але й інші актуальні питання розвитку українських портів.


17/05/2018